Marketing dzieli się na różnorodne typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak też dużo innych, lecz statystyki wskazują wyraźnie, że na ludzi najprawidłowiej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, ale nie jedynie – wstępuje w to naturalnie również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego klienta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Finansowe publikacje interaktywne
Ta standardowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko wobec tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka konsumentów. Sposoby na dotarcie do klienta, bezsprzecznie ewentualnego klienta są nadzwyczaj rozmaite. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i niezwykle dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a więc jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.